Pàgines

dimarts, 11 de març del 2008

Darrere les passes d'Ngai

El passat divendres vàrem acollir la primera activitat de les IV Jornades d'Astronomia de les Roquetes, organitzades pel Centre Cívic l'Espai i la Biblioteca Josep Pla. Es tractava de la xerrada Darrere les passes d'Ngai, a càrrec de Rafael Balaguer, membre de l'Agrupació d'afeccionats a l'astronomia de Girona.


A partir d'un viatge realitzat l'any 2005 al nord de Tanzània, el Rafael Balaguer va fer una introducció a les creences i tradicions astronòmiques del poble Maasai. Durant els dies que va durar aquell viatge va poder realitzar observacions astronòmiques situat a l'hemisferi sud, des d'un punt de vista totalment diferent i sense cap contaminació lumínica. Alhora, va conviure amb diversos membres d'aquesta ètnia. El públic assistent també va poder conèixer altres aspectes científics, socials i culturals relacionats, així com curiositats, com per exemple, com pot ser de perillós observar les estrelles una nit qualsevol enmig de la sabana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada